|
2019-04-24
ČASTÉ ZÁVADY
Berte to s rezervou - nejde o to že by byl systém poruchový, slovem "časté" rozumíme to co jsem s někým řešil.
Přeskočené rozvody "o zub"
Pokud se to stane auto nemá odpovídající výkon. Pokud jste koupili Celicu/MR2 je to jedna z prvních věcí kterou bych zkontroloval.
Přeskočené rozvody "úplně -> bez komprese"
Za zmínku stojí případ, kdy nejmenovaný kupující sehnal Celicu GT4 s KO motorem který neměl kompresi. Po dovozu téhož odpolednu zjistili že se přetočily rozvody "o hodně", auto ještě ten den jelo testovací jízdu...
Vadná / poškozená lambdasonda
Obvykle se na první pohled nic neděje. Pokud jedete např. 50km/h na jeden rychlostní stupeň delší dobu cca 2min, rožne se kontrolka motoru. Pokud plyn uberete, přidáte nebo přeřadíte hend kontrolka zhasne.
Lambdu jsem viděl několikrát poškozenou i mechanicky.
Knock senzor
Kontrolka svítí trvale, může to být i vypadeným konektorem. Vadný kncoksenzor může být opticky OK, už mě lae někdo říkal po telefonu že do něj omylem kleply a rozpadnul se mu konektor.
Nezapojené čidlo teploty vzduchu
Když jsem si prohlížel několik Celic, ve kterých za mnou někdo přijel, 2x jsem už viděl že toto čidlo někdo zapomně zapojit, asi když v servise měnili vzduchový filtr.
Další související závada - čidlo teploty vzduchu bylo zapojeno, ale nebylo strčeno do sání.
Nedává jiskru
KO rozdělovač resp. senzory v něm.
KO indukční cívka - já ji vadnou ještě neviděl, na Nissanech se stává že se indučce změni po letech parametry a v daném X-milisekundovém intervalu není schopna vygenerovat jiskru motor nenastartuje. Zde se to nestává.
KO "zapalovací modul" - hliníková krabička na které je napsáno "123" - ještě jsem neviděl.
Podtlakové hadičky
Pokud žádnou chybu v řízení motoru nenajdete, důkladně zkontrolujte podtlakové hadičky. Je možné že auto v historii dal někdo do servisu např. na výměnu spojky a tam to popletly. Zapojení hadic je v manuálu k motoru. Setkal jsem se s Celicou která sice jela, ale divně. Byla nalezena špatně zapojená hadice od hlavních čidel MAP, po přepojení vše fungovalo.
"ŠPEKy"
Může se stát a už se to taky stalo že kontrolka ECM po otočení klíčku nesvítí a auto přitom jede - pravděpodobně praskla žárovka.
Dále se může stát že kontrolka ECM po otočení klíčku svítí, po nastartování zhasne ale chyby nejdou vyblikat a kontrolka při diagnostice nic nesignalizuje. V autě asi někdy před prodejem vznikla závada a nikdo neviděl jak ji odstranit. Tak kontrolku motoru přepojili na jinou žárovku např. od tlaku oleje.
|
|
Autor: MichalS z Moravy 2008~2022 (Nissanclub, Toyotaklub, 200sx.cz, 7er,...)
Kontakt: Napište SZ na www.toyotaklub.cz nebo na FB skupině "TOYOTA CELICA CZ (DIY, BAZAR, POKEC...)"
Reklama Webzdarma:
...
|