2019-04-24
ČASTÉ ZÁVADY
Berte to s rezervou - nejde o to že by byl systém poruchový, slovem "časté" rozumíme to co jsem s někým řešil.


Přeskočené rozvody "o zub"
  • Pokud se to stane auto nemá odpovídající výkon. Pokud jste koupili Celicu/MR2 je to jedna z prvních věcí kterou bych zkontroloval.

    Přeskočené rozvody "úplně -> bez komprese"
  • Za zmínku stojí případ, kdy nejmenovaný kupující sehnal Celicu GT4 s KO motorem který neměl kompresi. Po dovozu téhož odpolednu zjistili že se přetočily rozvody "o hodně", auto ještě ten den jelo testovací jízdu...

    Vadná / poškozená lambdasonda
  • Obvykle se na první pohled nic neděje. Pokud jedete např. 50km/h na jeden rychlostní stupeň delší dobu cca 2min, rožne se kontrolka motoru. Pokud plyn uberete, přidáte nebo přeřadíte hend kontrolka zhasne. Lambdu jsem viděl několikrát poškozenou i mechanicky.

    Knock senzor
  • Kontrolka svítí trvale, může to být i vypadeným konektorem. Vadný kncoksenzor může být opticky OK, už mě lae někdo říkal po telefonu že do něj omylem kleply a rozpadnul se mu konektor.

    Nezapojené čidlo teploty vzduchu
  • Když jsem si prohlížel několik Celic, ve kterých za mnou někdo přijel, 2x jsem už viděl že toto čidlo někdo zapomně zapojit, asi když v servise měnili vzduchový filtr.
    Další související závada - čidlo teploty vzduchu bylo zapojeno, ale nebylo strčeno do sání.

    Nedává jiskru
  • KO rozdělovač resp. senzory v něm.
  • KO indukční cívka - já ji vadnou ještě neviděl, na Nissanech se stává že se indučce změni po letech parametry a v daném X-milisekundovém intervalu není schopna vygenerovat jiskru motor nenastartuje. Zde se to nestává.
  • KO "zapalovací modul" - hliníková krabička na které je napsáno "123" - ještě jsem neviděl.


    Podtlakové hadičky
  • Pokud žádnou chybu v řízení motoru nenajdete, důkladně zkontrolujte podtlakové hadičky. Je možné že auto v historii dal někdo do servisu např. na výměnu spojky a tam to popletly. Zapojení hadic je v manuálu k motoru. Setkal jsem se s Celicou která sice jela, ale divně. Byla nalezena špatně zapojená hadice od hlavních čidel MAP, po přepojení vše fungovalo.

    "ŠPEKy"
  • Může se stát a už se to taky stalo že kontrolka ECM po otočení klíčku nesvítí a auto přitom jede - pravděpodobně praskla žárovka.

  • Dále se může stát že kontrolka ECM po otočení klíčku svítí, po nastartování zhasne ale chyby nejdou vyblikat a kontrolka při diagnostice nic nesignalizuje. V autě asi někdy před prodejem vznikla závada a nikdo neviděl jak ji odstranit. Tak kontrolku motoru přepojili na jinou žárovku např. od tlaku oleje.


  • Autor: MichalS z Moravy 2008~2022 (Nissanclub, Toyotaklub, 200sx.cz, 7er,...)
    Kontakt: Napište SZ na www.toyotaklub.cz nebo na FB skupině "TOYOTA CELICA CZ (DIY, BAZAR, POKEC...)"






    Reklama Webzdarma:










    ...