|
||||
|
Rozebírání sedadel / výměna Update 2019-05-13 Update 2012-10-03 Zjednodušeně řečeno: - Třicet let stará sedadla mohou být ošoupaná, potrhaná, propálená od cigaret nebo prosezená a nedží tvar. - Je možné sehnat komponenty v pěkném stavu a poskládat sedadla sice z více kusů ale do top stavu. - Vážná závada se kterou jsem se několikrát setkal je ulomený držák bederní opěrky na jedné straně. V tomto případě jednoznačně kvůli bezpečnosti vyměnte celé šasi. Sedadlo se zkládá z: - čalounění (je přichyceno očkama z tvrdého drátu, lze demontovat roztáhnutím očka kleštěmi) - spodní sedák (lze sundat čalounění, pěnovou výplň, šasi je pro L/R sedák jiné) - bederní opěrák (lze sundat čalounění a pěnovou výplň) - spodní šasi (tvořeno spodním rámem sedačky s posuvem a mechanizmem sklápění bederní části - tato šasi L/R nelze prohodit) - opěrák zad je na L/R sedačce shodný Sehnal jsem pěkný sedák ze sedačky spolujezdce, který byl přehozen do sedačky řidiče.Je třeba sedák rozebrat a dostat se až na jeho šasi kde jsou odlyšně navařené uchycovací matice. Toto šasi je třeba zachovat a na ně pak prohodit čalounění i s molitanem. Pěkný sedák spolujezdce: Pro porovnání si všimněte uchycovacíh otvorů. Sedáky mají šasi naprosto stejné (je skryto pod čalouněním, jen tam nejsou stejně navařeny ty matice a stejné otvory v čalounění). Po prohození jsem do "nového" čalounění udělal otvory podle řidičova sedáku, staré otvory pro šrouby v čalounění sice zůstaly, ale vše je skryto pod krycími plasty. Závěrem ještě pohled na sedačku bez sedáku. Pro rozebrání je třeba vysunout z páčky sklápění šedou úchytku na ruku, u řidičovy sedačky pak vycvaknout pojistky kolečkových ovladačů náklonu sedáku a sedadla - pod ovladači je schován šroubek od plastu. Na druhé straně jsou šroubky krycích plastů pěkně viditelné - nic je neschovává. |
|
||
|