|
||||
|
Motor 3sge II. generace Zapojení 3sge: Obecně - všechny tyto motory mají výkon 115kw (rok produkce 1989~1993), může se stát že v TP bude zapsán výkon jiný (např. 103kw) - to bylo ale pravděpodobně způsobeno chybou člověka, který to přihlašoval... Všechny motory mají lambdasondu => mají katalyzátor. Setkal jsem se párkrát při debatě s lidmi, kteří říkali, že verze z roku 1989 katalyzátor nemá. Když jsem to ale viděl na vlastní oči a motor měl evidentně lambdasondu, tak ano - katalyzátor tam nebyl, ale měl tam být a někdo ho jen oddělal... Motor má sací potrubí opatřené rezonančním sáním ACIS, které se přepíná podle otáček viz. dokumentace. Výfukové potrubí je řešeno svody "čtyři" -> "dva" -> "jedna" -> lambda -> katalyzátor -> předtlumič -> koncový tlumič. Tlak paliva je konstantní, nastavován podtlakovým regulátorem (offtopic - u 3sGTE je dvoustupňový - čerpadlo lze připínat přes předřadné rezistory pro snížení výkonu). Motor je sériově vybaven platinovými svíčkami. Pokud koupíte neznámou Celicu s tímto motorem, rozhodně doporučuji zkontrolovat chyby viz. diagnostika. Dále prolézt a vyměňit podtlakové hadičky (i ty zezadu motoru kam je špatný přístup) a filtry, svíčky, vyčištění škrtící klapky. Pokud zjistíte že je KO lambdasonda, rozhodně ji vyměňte a objednejte typ od fa Denso - lambdasondy Bosch jsou s tímto systém nekompatibilní - nekupovat. Při konzultování jedné závady se zjistilo, že se kompletně někomu zanesly minisítka na vstřicích - doporučuji případně vstřiky vydělat a vyčistit ultrazvukem nebo alespoň benzínem... Zde je původně omylem uvedené schéma - toto je 3sge 1g 105 kw z Celici ST162: |
|
||
|