2017 - Pár vybraných zajímavostí na které jsem si povzpomínal:

ST180 chladič oleje:
4AFE motor na Celice je doplněn o chladič oleje. Chladič je umístěn ještě před chladičem vody, čas od času se stane že se někomu ulomí orazavělá přívodní trubka napojená na hadici - není problém zakrátit a koupit delší hadici.

ST180 2 čidla tlaku oleje:
4AFE motor má údajně osazena dvě čidla tlaku oleje. Jedno čidlo je klasické se spínacím kontaktem, které rožne žárovku oleje, pokud není dostatečný tlak. Druhé čidlo které je umístěno někde poblíž je odporové, je k němu připojen vodič ale není nikde vyveden - údajně nějaká příprava na ukazatel tlaku oleje do přístrojové desky, který se nakonec nevyráběl... nutno ověřit

ST185 senzor gravitačního zrychlení:
ST185 má nainstalovaný v pravém prostoru za řidičem (pod plastem kde je mřížka repro) senzor gravitačního zrychlení. K čemu je napojen nevím, nebyla možnost prozkoumat, nedivil bych se kdyby byl připojen na jednotku ABS...

ST182 neznámá krabička "OK monitor" v prostoru, kde je umístěnu u ST185 čidlo gravitačního zrychlení:
Jedná se o neznámou krabičku, kterou mají pouze GTi Celici. Krabičku jsem rozdělal, neobsahuje procesor ale pouze jakýsi logický obvod. Je možné, že se jedná o něco v souvislosti s čidlem hladiny oleje v motoru - krabička funguje buď jako zesilovač signálu nebo vyhodnocuje, zda-li je X vývodů přikostřeno -> sepnutí nějakého výstupu.




ST180+182 elektrické měření rychlosti:
Některé Celici po faceliftu - od cca roku 1992 a určitě 1993 mají elektonický senzor měření rychlosti na převodovce + příslušnou palubní desku. Já jsem se s tímto systémem ještě nesetkal.


Autor: MichalS z Moravy 2008~2022 (Nissanclub, Toyotaklub, 200sx.cz, 7er,...)
Kontakt: Napište SZ na www.toyotaklub.cz nebo na FB skupině "TOYOTA CELICA CZ (DIY, BAZAR, POKEC...)"






Reklama Webzdarma:










...