|
||||
|
Dopisuju průběžně     Výměna rozvodů na motoru 3SGE 115kW : Pokusím se zde popsat můj postup při výměně rozvodů a vodní pumpy. Prosím tímto postupem se neřiďtě - dávám to sem pouze z dokumentárních důvodů, přinejmenším se můžete alespoň podívat co a jak se dá při výměně rozvodů udělat. Největším a časově nejnáročnějším krokem pro mě bylo 1. POVOLIT ŠROUB ŘEMENICE, 2. SUNDAT ŘEMENICI, v posledních krocích se objevil menší problém řemenici i nasadit. Musím se přiznat že Celicu jsem měl rozebranou velice rychlě - žádnej problém cca 30min. Na řemenici jsem se ale zasekl neuvěřitelné 3 hodiny. Prvně jsem se pokoušel řemenici povolt rázovým utahovákem - bezvýsledně, po mnoha a mnoha nejrůznějších nápadů a pokusů jsem odehnul krycí plech který je na převodovce přímo naproti startéru, do otvoru jsem strčil páčidlo a jím jsem zablokoval setrvačník - pak jsem to povolil vpohodě - takže asi tak. Jak sundat řemenici ? Stahovák samozřejmě nebyl. Povyšrouboval jsem šroub řemenice, do otvorů na ní našrouboval šrouby které oproti hlavnímu šroubu přitlačovaly velké válečkové podložky které jsem někde našel. Šlo to pomalu ale řemenici jsem stáhnul. Nepokoušejte se řemenici "podebírat" páčidlem atp. jinak ulomíte kousek jejího kraje. Malý kousek jsem odlomil cca v délce 1cm Hydraulický napínač - obsahuje podobný mechanizmus který je obsažen např. v plynových vzpěrách dveří kufru. Z napínače se vysunuje kolík - tlačí na pohyblivou část napínací kladky čímž způsobuje napnutí rozvodového řemenu. Na těle napínače je dírka o průměru cca 1,6mm, tato dírka je i na kolíku který se vysunuje - slouží pro zajištění napínače ve stlačené poloze. Další info: Napínač údajně stojí nový v Toyotě cca 2000Kč. Radil jsem se s několika lidmi kteří rozvody již měnili / mění pravidelně, "Pokud se o napínač opřete např. proti podlaze, neměli by jste cítit jeho stlačení - pak se dá snad použít opakovaně". Takto jsem zkusil napínač stlačit a musím říct že je to bez šance, takže by mohl být OK. Jak stlačit napínač ? 2 lidé nezávisle na sobě radili velice velice pomalu ve svěráku. Takto jsem tedy postupoval, opravdu jsem napínač stlačoval dlouho. Problém ale je čím ho zajistit. Dalších pár lidí tvrdí, že do otvoru pasuje vrták průměr 1,5mm. Pokud ho prostrčíte skrz první otvor v tělě + otvor v kolíku + otvor v tělě na druhé straně (na foto je vidě prostrčení pouze prvním otvorem + otvor v kolíku) vrták se prohne ale nezlomí se. Otázkou ale bylo jak vrták ve stísněném prostoru po namontování napínače vytáhnout. Měl jsem strach že se úlomky zapichají do řemenu - vrták jsem zavrhnul. Slibným nápadem bylo použití malého hřebíku, ale jak ho vytáhnout... Napadlo mě vyrobit maly přípravek který bude podstrčen pod hlavičkou hřebíku s kterým se pomocí kleští hřebík z napínače později vytrhne. Než vyrobit přípravek, našel jsem někde "držák obrazu na zeď" který se k tomu perfektně hodil. Na následujícím obrázku můžete vidět špatně zajištěný napínač - pouze přes jeden otvor v tělě. Než jsem ho stihnul namontovat ohnul hřebík o cca 3-4mm. Hřebík jsem vyměnil za nový a zasunul jsem ho i do druhého otvoru v napínači. Napínač byl tedy stlačen dostatečně a rozvodový řemen šel vpohodě nasadit. Stlačení napínače je jedna z nejvíce klíčových věcí. Po namontování jsem pak "jednoduše" vytáhl hřebík díky kusu pásoviny kleštěmi ven. |
|
||
|