Návod na vymontování klimatizace Toyota Celica 5g:
(pracujete na vlastní nebezpečí, návod nemusí být kompletní)

Potřebné díly z jiné Celici:
- plastový mezikus pro vzudch od motoru větrání -> topení
- výztuhový držák na motor, který se namontuje místo kompresoru a je o něj opřena kladka alternátur + odpovídající pevné šrouby správné délky
- drážkované kolečko napínače řemenu, které se namontuje místo kolečka plochého
- kratší řemen pro verzi bez klimatizace

- nářadí - nic speciálního, pouze kvalitní klíče na hliníkové příruby klimatizačních trubek.

Návod rozdělím do 3 skupin: interiér-výparník, chladičová stěna-kondenzátor, motor-kompresor + trubky.

Interiér (pouze strana spolujezdce) :

Vycvaknout boční lištu dveří, vycvaknout prahovou lištu, vymontovat komplet celou schránku před spolujezdcem.

Až se dostaneme do prostoru pod schránkou, vpravo je motor vzduchu, uprostřed plastová bedna s kondenátorem a vlevo již pokračuje topení. Na plastové bedně odmontujeme všechny vurty, pozor všechny mají hlavu na 10tku ráčnu, dole pod kobercem a nahoře za dráty jsou ještě schované matice. Pokud je vše povoleno, mělo by se dát s bednou vyklat - ještě nic nevytahovat. Přesuneme se do motorového prostoru - motorová stěna. Zde doporučuju dočasně odpojit hadici vzduchu posilovače brzd, pod ní jsou dvě hliníkové trubky.

Zde je potřeba použitím dvou klíčů příruby povolit. Je tam velmi málo místa ale opravdu stačí pouze odpojit tu vzduchovou hadičku a dá se tam dostat. Klíče doporučuju ploché široké, dají se sehnat i dlouhé, ale jde to i s krátkými. Až jsou příruby rozšroubovány, trubky lze od sebe odtrhnout - zahýbejte s nimi - jsou na nich těsnění tak stále trochu drží.

Poté lze systémem "naše / vaše" vytáhnout bednu s výparníkem.

Rozpojíme případné konektory a někam je schováme. Nainstalujeme plastový mezikus, některé šrouby a matice nám zbydou.


Interiér hotov, můžeme složit.

Chladičová stěna:
Sundat krycí plast, sundat lištu imitace karbonu (radši ať se nepoškrábe).

Odmontovat zámek kapoty, odmontovat levou houkačku, odmontovat plech nad zámkem, vycvaknout očka bowdenu zámku kapoty.

Odmontovat svislou přídržnou příčku, odmontovat úchyt chlazení trubky oleje posilovače řízení.

Vlevo na chladiči odmontovat nátrubek tlusté trubky (hadice) vedoucí do kompresoru. Tuto hadici odmontujte i na kompresoru a až vyndáte ventilátor, hadici půjde vytáhnout. Doporučuji hadici nevytahovat směrem k motoru ale od motoru prostorem před chladičem klimatizace. Zakončení vedoucí do kompresoru lépe projde otvorem v příčce.

Odmontovat ventilátor chladiče klimatizace (na spodní levou matici ventylátoru se dá pohodlně dostat s tenkým dlouhým prodloužením přes přední nárazník (kolem mlhovky)).

Vpravo na chladiči odmontovat nádobku na chladivo - pouze rozpojit trubku do chladiče klimatizace a odmontovat držák, nádobku nelze zatím vydělat, dokud vlevo nerozpojíte tenkou trubku, která vede do motorového prostoru.

Pozor - tato hliníková trubka bývá ve spoji často velmi extrémě zaoxidovaná, nedoporučuju spodní matici povolovat vubec klíčem, ale chytnout ji do malého svěráku jako je na foto, horní převlečnou matici nahřívejte chvíli třeba horkovzduškou, pak povolíte "s přehledem".


Nyní jde celá nádobka vydělat i stenkou trubkou a dát pryč.

Konečně odmontujte chladič klimatizace - nahoře drží na dvou šroubech, dole na spodní motorové příčce. Pokuste se odmontovat prvně chladič od spodních silentblokových držáků - velký problém, všude jsou matice, vše je zarezlé a nejde to povolit. Pokud se Vám držáky od chladiče nepodaří oddělat, povolte je od příčky a vyděláte je i s chladičem, ale v této variantě doporučuju sundat podmotorvé plasty a plastový tubus náporového chlazení převodovky. Pak chladič uchopte za spodek, vytáhněte je ven a měl by vypadnout.
Může se stát že se Vám z něj vysypou nějaká žebra - především pak spodní žebro, nic si z toho nedělejte, chladič je na větru dešti 30 let, i bez spodního žebra může dále sloužit.

Až budete skládat příčky zpět, věnujte zvýšenou pozoronost dotažení všech šroubů okolo zámku kapoty.
V zámku rovnou projistotu namažte pojistku dovření kapoty.


Motorový prostor:
Povolit kladku alternátoru (povoluje se maticí nalevo uprostřed, poté ji lze povolit ve smyslu povolení řemene), zašroubovat ji trochu dopředu a úplně odmontovat řemenici - bude nahrazena za jiný typ.

Netřeba odpojovat hadice chlazení vody, rozpojit vodiče ke kompresoru, odmontovat 3 dlouhé šrouby na kompresoru a kompresor buď vyděláte spodem nebo možná i vrchem kolem měrky oleje. Na motor nainstalujete "nový držák/výztuhu", použijte správné šrouby, staré rezavé nepoužívané závity důkladně vyčistěte.
Držák se přitáhne k pacce kladky alternátoru, na kladku se namontuje drážkovaná řemenice.
Nasadíme kratší řemen, napneme, kladku dotáhneme a je hotovo. Dále nastává anabáze s vyndáním dvou hliníkových trubek, pokud máte verzi bez ABS je to vpohodě u verze s ABS bude potřeba vydělat i nádobku ostřikovače přes podběh. Na tlusté trubce je na úrovni výztuhy předních tlumičů čidlo tlaku. Až se odpojí konektor čidla, bude po zapnutí klíčku stále běžet hlavní ventilátor. Verze bez klimatizace má na tomto konektoru následujcí propojku, stačí ji udělat z kusu drátu a vše funguje naprosto stejně. Jedinné co po klimatizaci zbylo je "AC" tlačítko na panelu topení. Ve skutečnosti na tomto panelu tlačítko i ve verzi bez klimatizace, pouze je schované pod krytkou, pokud tedy ve verzi bez klimi krytku navrtáte a vyloupnete, je pod ní tlačítko a stačí si sehnat pouze hmatník a nacvaknout ho tam - palubní deska se nemusí rozebírat.

Demontáž zbytků řízení klimatizace:
Demontáž podtlakového regulátoru "hříbek". Hadice vedoucí do motoru zaslepte, hadice vedoucí do elektromagnetického ovladače odpojte.


Odmontování elektromagnetického ovladače (je použito foto z jiné části webu, červeného kruhu si nevšímejte).


Autor: MichalS z Moravy 2008~2022 (Nissanclub, Toyotaklub, 200sx.cz, 7er,...)
Kontakt: Napište SZ na www.toyotaklub.cz nebo na FB skupině "TOYOTA CELICA CZ (DIY, BAZAR, POKEC...)"






Reklama Webzdarma:










...